Välkommen

Välkommen till Björnes blogg!

tisdag 8 mars 2011

Otrevlig överraskning

Ugh..

Björne tränade nyss sitt dagliga pass i tävlingslydnad. Vi övar nu fot och platsliggande. Björne var högst duktig (som alltid). Han ligger så fint med hakan tätt mot marken. Efter ett tag lyfte han på hakan och lade demonstrerande ner den igen, han tyckte jag dröjde med belöningen, segmatte ;) 

Lyckligtvis hann vi nästan avsluta passet innan jag fick en äckelchock. Ett av Björnes absoluta favoritgodis är torkad lever, som vi numera köper i butik (eftersom det går åt en del och pappa inte ska behöva jobba med att fixa Björngodis). Man köper det i ganska stora bitar som jag sen hackar i små bitar. Idag möttes jag av en otrevlig överraskning när jag delade en bit itu och möttes av en skalbaggefluga som glatt kravlade ur sin gömma. Det var slutet på Björnes levergodis kan jag säga. Nu blir det bara köttbullar, sorry Björne. Vi får ta och leta reda på något annat substitut också framöver. Synd att det är så svårt med leksaker för det känns betydligt mer tilltalande för matte just nu iaf!

2 kommentarer:

  1. Låter ganska äckligt.Tror att pappa får tillverka lite själv igen iaf!

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker Björne också. Nog för att det är gott med köttbullar, men lite omväxling vore att föredra.

    SvaraRadera